20.3.07

shopaholic

Weekend baru ni aku tak pegi shopping sakan pun.. but minggu lepas mmg aku 'shop till i drop'.. sampai tak leh nak jln. well.. shopping merupakan salah satu cara untuk hilangkan tension (and yet men keep on giving negative perception on this)... puan-puan, kalau suami puan 'bising' bila kita pegi shopping, just ask them to make a choice.. 1. isteri pegi shopping or 2. duduk umah membebel especially bila weekend bila rumah bersepah macam tempat pembuangan sampah.. umah aku berselerak bkn sebab budak kecik tp bapak budak haaa... tapi Alhamdulillah, aku dpt suami yg sporting... aku bebas bershopping sakan especially if dia nampak aku pressure dgn kerja... tapi syaratnya... pakai duit aku sendiri ahh.... hahaha...

paling mencabar kewanitaan aku bila shopping ialah periuk yg mahal (Tefal, Maxim, LaGourmet etc), peralatan dapur, perabot yg menjadi idaman, and jgn terkejut kalau pegi grocery shopping mmg boleh habis 3-4 jam jugak... aku suka beli groceries w/pun hakikatnya aku tak masak pun.. entahla, periuk yg cantik2 dan mahal2 mcm utk hiasan jer... pelik kan aku ni... org lain sibuk shopping baju & kasut.. errmm.. baju ngan kasut adala sikit2..

sejak dah beranak ni, aku paling pantang tgk barang baby.. arrghh sukanya, every week mesti aku belikan baju and others utk anak aku yg comel lote tu... YA! every week.. sorry to say but mmg baju si comel tu lagi byk dari baju papa dia.. (baju papa leh bilang ngan jari, baju mama je yg tak kalah dgn baju baby)

List of Baby products that I like

Lollipop (comel betul produk dia..)
Nuby
Anakku (Local going Global)
Mothercare (not cheap, beli satu dua produk dah ok)
Avent (my baby uses this since born)
Fisher-Price (great toys..)




No comments: