14.3.07

baru nak start

...aku baru nak start tulis blog hari ni, tanggal 14 March 2007. Genap 6 bln aku jadi mama... genap 6 bulan aku kena gangguan tekanan jiwa lepas bersalin.. ooo... bukan meroyan, tu tahap bahaya.. kalau ikut satu artikel dlm majalah/newspaper aku ni tahap nombor 2 je... meroyan tu dah tahap 3.. tahap Dewa...

.. tekanan perasaan aku dah hilang sebulan yg lalu.. masa tu aku tgh cari artikel dlm internet on how to manage stress.. one of it is to journalize, buat diarila.. so that aku boleh luahkan perasaan tanpa disekat-sekat...

aku takdelah nak luahkan perasaan sampai mencarut ke apa... setakat 'bangang' tu dah kira hyper la ni... tapi kalau dah sampai sakit hati yg amat... ayat aku mesti.."aku doakan si polan tu masuk neraka" or "mintak-mintak nanti Tuhan turunkan bala bencana kat dia..."

tapi jgn risau... aku tak nak marah2 org kat sini... nak bercerita jer... lagipun suami aku yg suruh register kat Blog lepas tgk aku terkial2 nak guna WebMaker software... aku argue dgn dia yg aku nak buat site yg cantik2.. dah siap dah 2,3 pages... pastu laki aku tanya... "Camne nak publish tu..." aku tenung jer dia dgn muka kerek.... "Cepat ah register STREAMYX!!" padahal umah aku takde line tepon pun... mengada-ngada tak aku???

No comments: