31.5.08

pangkat in family

( this quote is from Jua's blog)
--------
atas permintaan mama ryan, tagging game (asalnya bukan tagging game) nih kena:
mama ryan
mrs noba
lana
mami hafiy
mak farhah
mama faris
mommysarah

sila ceritakan psl kisah gelaran/pangkat dlm family anda. sila..sila..
---------

syok syok jer aku baca citer pasal pangkat2 in family kat Jua nyer blog..
mmg kelakar coz thats the reality. rerupanya dia jadikannya Tag.. kreatif betul..
aku takdela citer yg best sgt pasal gelaran dlm family ni cuma me and my sisters mmg tak nak anak2 sedara panggil kami 'mak' or 'makcik'.. sbb nak rasa sentiasa muda, aku umumkan diri sendiri sbg 'Cik Na' 7 tahun yg lalu masa kami dapat anak saudara pertama dlm family. kakak aku yg sulong nngengada sikit. suruh our niece panggil dia Auntie Ra.. tapi sbb anak sedara aku pelat sikit, dia panggil 'Tia'.. it turned out to be 'Tia' mmg bermaksud 'auntie' in Spanish... hehe kebetulan pulak!

belah suami aku lagi best.. adik2 bradiknya 10 org.. cucu mak mertua aku dah empat tapi sampai sekarang semua 10 adik beradik suami aku ni takde gelaran.. aku pun tak tau nak bahsakan diri dorg dgn Faris apa... errmm... adik ipar pompuan aku adala dipanggil mak anjang tapi dia tak suka.. yg lain tu.. ermmm... mmg takde gelaran lah!! hahahahaha sadis!

No comments: